.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آب آشامیدنی ساری استاندارد است
ذاکری با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) سختی آب را بعنوان شاخص کیفیت آب نمی شناسد افزود: سختی آب در شهر ساری، 430 است.
آب آشامیدنی ساری استاندارد است

شمال نیوز: ساری_ سیده سعیده فلاح؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مازندران اظهار داشت: آب تولیدی در ساری ممکن است گوارایی خاص و مطلوبیت بالایی نداشته باشد اما استاندارد است.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، ذبیح‌الله ذاکری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته صرفه جویی مصرف آب در محل تصفیه خانه فاضلاب مرکز استان مرکز استان برگزار شد، گفت:  8 هزار و 958 لیتر بر ثانیه تولید آب در استان داریم که حدود 90 درصد آن از طریق حفر چاه و تنها 10 درصد از طریق آب های سطحی تولید می شود.

وی افزود: میزان مخازن موجود شبکه آب و فاضلاب مازندران بالغ بر 427 هزار متر مکعب و آحاد زیرپوشش این شرکت از خدمات آب آشامیدنی سالم بالغ بر 2.6 میلیون نفر است.

ذاکری  ادامه داد: با وجود 40 ایستگاه پمپاژ آب در استان، به 52 شهر استان خدمات دهی می شود.

وی سرانه تولید آب در استان را 260 لیتر نفر در روز اعلام کرد و افزود: سرانه مصرف کننده آب در استان 175 می باشد.

ذاکری همچنین گفت: تاکنون در 8 شهر ساری، جویبار، بابل ، بابلسر، نوشهر و چالوس تصفیه فاضلاب انجام می شود و در شهرهای قائمشهر، آمل، محمودآباد و تنکابن نیز در دست اجراست.

وی کنترل کیفی آب را دغدغه ی مهم همه دستگا ههای ذیربط عنوان کرد و افزود: بر طبق استاندار 1053، تعداد 10 آزمایشگاه آب در استان کار کنترل کیفیت آب را بر مبنای جمعیت انجام می دهند.

این مسئول با بیان اینکه کنترل کیفی آب بصورت روزانه انجام می شود گفت: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب استان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز این کنترل را انجام می دهد و بخشی دیگر از کنترل را بصورت هفتگی انجام می شود.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات موردنیاز آب و فضلاب شهری استان در برنامه پنجم توسعه استان را 25 هزار و 167 میلیارد ريال بوده که بخش عمده ای از این اعتبارات تخصیص نیافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران بیان کرد: از 133 میلیاردتومان اعتبار در نظرگرفته شده برای شرکت آب وفاضلاب استان در سال 92، تنها 33 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی میزان اعتبارات در بخش فاضلاب را 16/7 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 18/9 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم.

ذاکری خاطرنشان ساخت: عدم استفاده از آب های سطحی، کاهش بارندگی و فرسودگی لوله های شبکه ها و عدم مشارکت سرمایه گذارهای خصوصی در پروژه های آبفا را از مهمترین چالش های پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی با اشاره به برخی شبهات در خصوص بروز برخی بیماری ها در اثر آب آشامیدنی گفت: این مطلب که سختی آب باعث بروز سنگ کلیه در بدن می شود، ثابت شده نیست.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران تصریح کرد: آب تولیدی در ساری ممکن است گوارایی خاص و مطلوبیت بالایی نداشته باشد اما استاندارد است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نیز تاییدکننده ادعای ماست.

ذاکری با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) سختی آب را بعنوان شاخص کیفیت آب نمی شناسد افزود: سختی آب در شهر ساری، 430 است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران  ضمن درخواست از همراهی شهروندان در مصرف آب خاطرنشان ساخت: درصورتی که شهروندان به میزان 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، به هیچ وجه در استان جیره بندی نخواهیم داشت، اما در غیراینصورت با جیره بندی مواجه خواهیم شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 تير 1393
آب ساری سالم است ولی به فامیل های خود توضیه میکنیم از آب شیر مصرف نکنند!!!!!!!
بیخیال
برنتی 1 تير 1393
سختی آب مطلوب برای آشامیدن از 220تا180 میباشد چطور مطلوب اسا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.